De mini Vakantiebeurs: leerzaam, kleur- en geurrijk

15 mrt 2018 / 14:46

Op woensdag 14 februari 2018 organiseerde ROC TOP, afdeling Toerisme, alweer voor de 16e keer op rij de mini Vakantiebeurs. Deze beurs is geheel verzorgd door zowel de studenten van het eerste leerjaar Travel & Hospitality als Leisure & Hospitality.

De mini Vakantiebeurs is voorafgegaan door een bezoek aan de Utrechtse Vakantiebeurs op 10 januari. Daar hebben de studenten hun toekomstige collega’s geobserveerd, vragen gesteld en eventuele opdrachten uitgevoerd. Met behulp van deze informatie hebben zij vervolgens enkele weken gewerkt aan de presentatie van een vakantieland, – streek of – stad. Wat houdt de mini-vakantiebeurs in grote lijnen in? De studenten bemannen hun stands waar gelet wordt op de aanwezigheid van flyers, zelfgemaakte brochures, sfeerverhogende aspecten zoals eten/drinken, speciale kleding, muziek. Daarnaast werden er ook activiteiten georganiseerd, zoals prijsvragen, quizzen en spelletjes. De bezoekers hebben op 14 februari jl. weliswaar niet een reis kunnen boeken, maar ze hebben zich natuurlijk wel kunnen oriënteren op een volgende vakantiebestemming.

De beoordeling van deze stands is door tweede-, derdejaars studenten en docenten gedaan. De winnaars, die op de meest wervende en professionele manier hun stad/ land onder de aandacht hebben gebracht, zijn onlangs bekendgemaakt en hebben hun prijzen in ontvangst genomen. De prijzen zijn beschikbaar gesteld door diverse sponsoren.

*Sponsoren: Stena Line, Go Fun partyvakanties, ITS Reizen, Jahn Reisen, De Jong Intra Vakanties, DFDS, restaurant East 57 (Casa 400), Grand Cafe Krasnapolsky, Devarana Sauna Beauty Resort, Thermen Soesterberg, Allianz.

  

Deel dit artikel