Klachten

Is er iets niet naar je zin of heb je een klacht?

Ben je het niet eens met iets wat bij jou op school gebeurt of hoe iets loopt? Heb je een meningsverschil of een conflict met een docent?

Probeer het dan eerst zelf op te lossen:

  • Klop aan bij je studieloopbaanbegeleider of mentor en bespreek het met hen.
  • Komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op de onderwijsmanager
  • Wanneer het dan nog steeds niet is gelukt om er uit te komen kun je bellen of mailen naar de ombudsman

De ombudsman bemiddelt bij een klacht of een probleem

De ombudsman draagt zorg voor een behoorlijke behandeling van mondelinge en schriftelijke klachten. Hij is onpartijdig en kan adviseren, bemiddelen en onderzoeken. Daarnaast is de ombudsman verantwoordelijk voor het signaleren van structurele knelpunten en misstanden binnen de organisatie. In sommige gevallen kan de ombudsman je niet helpen, hij zal je dan doorverwijzen naar iemand die dat wel kan.

Contact

Je kunt de ombudsman mailen met je klacht: ombudsman@roctop.nl
Bellen kan ook via 06 25 36 40 41.

Als jouw klacht te maken heeft met ongewenste intimiteiten, geweld, pesten, discriminatie of seksuele intimidatie op school, BPV of thuis, dan kun je contact opnemen met een van de vertrouwenspersonen.

Zie ook de Klachten- en geschillenregelingen.