Wat doe je als allround assistant business services
Als allround assistant business services werk je bij een accountantskantoor of administratiekantoor. Je werkt veel samen met je collega’s. Je verzamelt en sorteert de financiële gegevens van het bedrijf. De inkomsten en uitgaven registreer je nauwkeurig in de computer. Je verzorgt de belastingaangifte en je maakt rapportages voor banken of aandeelhouders. Verder betaal je en verstuur je facturen. En je zorgt dat klanten op tijd betalen. Ook archiefbeheer en uren-administratie horen bij je werk. Met alle informatie ga je natuurlijk vertrouwelijk om. Zelfs onder druk blijf je goed presteren. Het is een baan met veel afwisseling!
Iets voor jou?
Voor deze opleiding heb je de volgende eigenschappen nodig:
- je gaat goed met mensen om
- je bent klantvriendelijk
- je houdt van aanpakken
- je bent zelfverzekerd
- je kunt goed zelfstandig werken
- je kunt goed in een team werken
- je kunt goed plannen
- je bent goed met cijfers
- je spreekt en schrijft goed Nederlands
- je werkt netjes en nauwkeurig
- je gaat veilig om met vertrouwelijke informatie
- je hebt verantwoordelijkheidsgevoel
- je bent stressbestendig en flexibel
- je werkt graag met computers
Wat leer je?
Tijdens deze opleiding leer je het vak in theorie en in de praktijk. Je maakt kennis met financiële- en administratieve software. Je leert hoe je inkoop- of verkoopfacturen in de computer boekt.
Keuzedelen
Om deze mbo opleiding nog beter aan te laten sluiten op het hbo en/ of jouw toekomstige job, kies je tijdens je opleiding één of meerdere keuzedelen. Je kunt kiezen uit keuzedelen die iets extra’s toevoegen (verbreden) of keuzedelen waarmee je dieper ingaat op stof die je al geleerd hebt (verdiepen).
Na je opleiding
Na je opleiding kun je kiezen voor een baan, een vervolgstudie of een eigen bedrijf. Ook dan kun je bij ons terugkomen, om je te specialiseren of bij te scholen.
Beroepen
Waar je aan de slag gaat, hangt af van je specialisatie. Je kunt gaan werken bij:
- een accountantskantoor
- een administratiekantoor
- de bedrijfsadministratie van een organisatie
- de salarisadministratie van een bedrijf
Doorstuderen?
Na deze opleiding kun je binnen ROC TOP prima doorstromen naar andere financiële opleidingen, bijvoorbeeld naar:
- TOP Business - opleiding Business Administration & Control Specialist, niveau 4
- TOP Business - opleiding Legal, Insurance & HR Services Specialist, niveau 4
- TOP Events & Hospitality - opleiding Marketing & Communication Specialist, niveau 4
antwoord is niet waar
Dit wordt vooral duidelijk bij een sterk geluid. Vrouwen knipperen dan namelijk een paar keer, terwijl mannen maar één keer knipperen.
06 – 25 68 87 24 Meestal antwoord binnen 1 dag