Digital Marketeer

Niveau: 4
Leerweg: BOL 
BOL
Duur: 3 jaar
Startdatum: augustus 2022

Wat doe je als digital marketeer?

Als digital marketeer help je bedrijven om hun doelstellingen te behalen met behulp van uiteenlopende vormen van online marketing. De digital marketeer neemt de online strategie voor zijn of haar rekening en zorgt ervoor dat deze goed uitgevoerd wordt. Je wordt betrokken bij de (online) marketingplanning van online marketingactiviteiten en –beleid, voert commerciële activiteiten uit, beheert informatie en data, onderhoudt contacten en relaties, voert marktonderzoek uit en organiseert evenementen. Hierbij staat het toepassen van specialistische kennis van online marketing centraal. De online marketeer is in staat een verslag te schrijven en advies uit te brengen over hoe de online marketing van een organisatie kan worden verbeterd en hoe daarmee de marketingdoelstellingen (beter) kunnen worden behaald. 

Iets voor jou? 

Voor deze opleiding heb je de volgende eigenschappen nodig:

  • je houdt van werken met een computer
  • je gaat goed met mensen om
  • je houdt van aanpakken
  • je kunt zelfstandig werken
  • je bent een teamplayer
  • je bent stressbestendig
  • je hebt verantwoordelijkheidsgevoel
  • je bent klantgericht
  • je kunt goed organiseren en plannen
  • Je bent creatief
  • je bent flexibel, ook in je werktijden
  • je spreekt en schrijft goed Nederlands en Engels

Wat leer je?

Tijdens deze marketing en communicatie-opleiding leer je door veel te oefenen in de praktijk. Onderwerpen als overleggen, samenwerken, plannen en organiseren komen uitgebreid aan bod. 

Door veel te oefenen in de praktijk bij digital marketing bureaus leer je alles over online marketing. Je wordt begeleid door professionals uit het bedrijfsleven waardoor je de basiskennis en trends leert kennen. We focussen ons op digital/ online, dus nemen we je mee in de wereld van het opzetten van een online marketingcampagne en hoe je daarop inspeelt met een website, social media en andere kanalen. 

Je leert hoe je effectieve digital marketingcampagnes opzet waarin je gebruik maakt van websites, social media en andere kanalen. Je optimaliseert deze met behulp van technieken zoals Search Engine Optimization, Google Ads, webanalytics etc. 

Tijdens de opleiding ben je in staat om een internationaal erkend NIMA diploma te halen. NIMA is dé branchevereniging ván marketeers vóór marketeers: de exameneisen zijn opgesteld door ervaringsdeskundigen die weten wat een online marketeer succesvol maakt. Hiermee vergroot je nog eens extra je kansen op een succesvolle carrière als Digital Marketeer.

Keuzedelen

Om deze mbo-opleiding nog beter aan te laten sluiten op het hbo en/ of jouw toekomstige job, kies je tijdens je opleiding één of meerdere keuzedelen. Je kunt kiezen uit keuzedelen die iets extra’s toevoegen (verbreden) of keuzedelen waarmee je dieper ingaat op stof die je al geleerd hebt (verdiepen).

Lees meer

Na je opleiding

Na je opleiding kun je kiezen voor een baan, een vervolgstudie of een eigen bedrijf. Ook dan kun je bij ons terugkomen, om je te specialiseren of bij te scholen. 

Beroepen

Bijna alle bedrijven doen aan online/digital marketing. Met deze opleiding kun je dus bij veel bedrijven aan de slag als online marketeer, communicatie-medewerker, pr-medewerker of strategisch performance marketeer. Bij bijvoorbeeld:

  • een reclamebureau
  • een mediabedrijf
  • een onderwijsinstelling
  • de overheid (gemeentes)

Je kunt ook met de opleiding ondernemer worden, een influencer of als freelancer aan de slag.

Doorstuderen?

Na deze opleiding kun je prima doorstromen naar:

  • Hbo Online marketing
  • Hbo Marketing
  • Hbo Contentmarketing
  • Hbo Cross-cultural marketing
  • Hbo Communication & multimedia design
  • Hbo Commerciële economie
Lees meer


Proef de sfeer, ontdek je campus.
Ontdek de campus
Een tandarts heeft de elektrische stoel uitgevonden
#altijdblijvenleren
Het goede
antwoord is waar

Hij werd bedacht door de Amerikaanse tandarts Alfred Southwick en in 1889 voor het eerst in gebruik genomen in New York.